Fényképek rendszerezése

A hétvégémet egy régóta halogatott feladat teljesítésével töltöttem: rendberaktam a fényképeimet. Az elmúlt évek alatt több száz fényképet hívattam elő, ezek több albumban voltak. A tavalyi költözés-elválás miatt ennek egy részét kaptam meg: hónapok óta több kupac kép bezacskózva,  az albumok pedig hiányosan álltak a szekrényemben. Most rávettem magam, hogy átválogatom őket és újra albumokba rendszerezem.

Az első lépés volt, hogy évre-hónapokra behatároljam a sorrendjüket. Post itekkel és listákkal nyomoztam vissza az eltelt évek emlékeit. Egyrészről lélekölő feladat volt, másrészt jó volt több emléket, és arcot újra látni. A fényképeimet digitálisan dvd-ken és egy külső vinyón tárolom, jó pár hónapja leszelektáltam a fenti adat dvd-ket és lementegettem évre és témára lebontva a képeket. Így böngésztem az egyes képek közül és csoportosítottam a kupacokat év és hónap szerint.

Untitled design

Utána jött az legidőigényesebb feladat: kiszedni az albumokból a maradék képeket és újrarendezni őket. Az egész délutánom elment vele, de kész lett: 4 album és kb 200 kép, az utóbbi évekből ami már nem fért bele.

Rengeteg képet ki is dobtam – ennek egy részét felhasználtam máshol, és megfogadom, hogy okosabban megválogatom, hogy melyik kép ‘érdemli’ meg a sok ellőtt digitális fotó közül, hogy maradandó legyen.

Ti dobtatok ki fényképeket? Nekem eddig valahogy olyan szent dolog volt az előhívott fénykép, ezért volt ez a lépés olyan furcsa, de felszabadító.

Ahogy írtam a havi terves bejegyzésnél a szobámat is szerettem volna kicsit dekorálni, így megszabadultam a falamon található bekeretezett 1000 db-os puzzle képtől és a nagy képkeretbe jó pár fényképet tettem, egyfajta vidám kollázsként.

Találtam egy jó megoldást arra, ha nem albumokban szeretnétek tárolni a képeiteket, vagy ideiglenesen csak egy dobozba teszitek.

Reklámok

4 thoughts on “Fényképek rendszerezése

Add yours

  1. Amióta digitálisak a fényképek, őszintén szólva egy darabot nem hívattam elő… Szóval nekem minden gépen van, plusz biztonsági mentésként egy másik táron. Albumokat régen szerettem készíteni, de jó ideje nem csináltam már. Utoljára akkor volt erre nagy kísértés, amikor Prágában voltunk és nagyon jól sikerült az út, a képek, gondoltam majd összeállítok egy albumot, hát még most, évekkel később se jutottam el a leválogatásig se, nem hogy album, meg előhívatás… Szóval lecsengett, nálam ez már retró marad. Nagymamámnak adtunk egy képet magunkról valamikor, papíralapú képek így nincsenek is itthon.
    Jó sok időt elvesznek az ilyen feladatok, de tök jó, hogy most megcsináltad. 🙂 Kidobálni meg nem lehet könnyű. Én még úgy igazán semmit nem töröltem fényképek közül, pedig ezer van biztos, ami tök érdektelen, vagy eleve rosszul is sikerült. Hát hiába, ez már nem az, hogy 24 kockás a tekercs, beosztjuk, hanem nyakra-főre fotózunk néha. 😀

    Kedvelik 1 személy

  2. Hős vagy!!! ( Kérdésre válaszolva: ritkán dobok ki képet, de előfordult már. Nem ördögtől való dolog. Mi most költözünk és előfordulhat hogy egy két kép megsemmisül.)

    Kedvelés

Mi a véleményed?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

