Győr – Veszprém körutazás

A múlt hétvégét teljesen kikapcsolódva töltöttük párommal. Miért volt körutazás? Szombathelyről indultunk vonattal, hétfőn pedig Győrből Veszprémbe utaztunk a Bakonyon át, majd Veszprémből haza. Az időjárással szerencsénk volt – igazi tavaszi kirándulóidőnk volt. Mesélek egy kicsit azokról a helyekről, amiket kipróbáltunk és ajánlok 😉IMG_20170311_172205_553

Vonattal mentünk Győrbe, kb két óra volt az út. A vasútállomás nagyon jó helyen van – a városközpontban, a szállásunk pár utcányira volt.

Első utunk az Árkádba vezetett, ahol a csomagmegőrzőben (földszinti wc-knél) hagytuk a nagy táskákat, és mentünk egy kört.

A kajáldás részen ajánlom az Aranycipó Pékséget, ahol nem csak hagyományos péksütemények, hanem különféle szendvicsek is kaphatóak. Itt tízóraiztunk – pulykasonkás bagelt és rántott húsos szendvicset vettünk. Később ittunk két hosszúkávét (amihez csak tejszín volt, ez volt egyedül csalódás), és egy sós karamellás sajttorta szeletet (isteni :D) és egy kávés mignont ettünk (hmm elmegy :D).

Aki volt már az Árkádban az tudja, hogy Bp szintű boltokra és tömegre számíthat, ez főleg dél körül volt kellemetlen, amikor úgy kell vadászni ülőhelyet, hogy el tudd fogyasztani a vásárolt ételt-italt.

A boltok közül engem az Yves Rocher érdekelt, mert már régen vettem tőlük – most egy sampon+hajbalzsam csomagot és a nagy kedvenc kávés tusfürdőmet hoztam haza.

A belváros az Árkádtól kb 15 perc sétára van, így késői ebédet a Baross Gábor sétálóutcában fogyasztottuk el, az Istambulda étteremben, ahol dönert ettünk. Viszonylag finom volt, gyorsan elkészült az étel és nagy az étterem rész, jók az árak is.

IMG_20170311_213521_696A szállást két órától foglalhattuk el, innen indultunk tovább – a vasútállomás aluljáróján átmentünk a buszpályaudvaron (érdekes és praktikus, hogy egy helyen van a kettő) és pár utcányira célba is értünk.

A Corvin utcában található Corvin Hotelben foglaltunk szobát – épp akciós volt a hétvége, így két éjszakáért nem fizettünk olyan sokat. A szoba praktikus elrendezésű – franciaágy, szekrény, beépített szekrény, síkképernyős tv, fürdő-wc, ingyenes wifi volt a szolgáltatás. Reggelit nem kértünk, de erre is lett volna lehetőség.

Vasárnap A Fűszeresben terveztünk reggelizni, nem volt könnyű, mert amIMG_20170312_104135_447ikor odaértünk teljesen tele volt, sétáltunk egy kört és másodszorra szerencsével jártunk. Modern, kényelmes és praktikus kialakítású a hely, az étlap nagyon tetszett – sokféle étel közül lehet választani, vannak reggeli ‘menük’ is.

Én egy francia reggelit ettem, amihez croissant, lekvár, vaj, narancsdzsúsz (frissen készítve!) és egy választható kávé járt (latte macchiatót ittam). Párom egy klasszikus villágreggelit kért tükörtojással (de lehet főtt tojást, vagy rántottát is kérni), baconnel, zöldségekkel és bagette-el, és szintén egy latte macchiatóval. A hely tele volt, de viszonylag hamar megkaptuk az italokat, majd kb 20 perccel később az ételeket is. A kiszolgálás tetszett, gyorsan és barátságosan dolgoztak 🙂 Az ételek pedig nagyon finomak voltak, már az első pár falat után kijelentettem, hogy megvan az új kedvenc helyem! 🙂

Ezután elsétáltunk a Győr Plázáig, ami önmaga nem okozott akkora élményt, mint amennyit környék felfedezése nyújtott. A belvárostól kb 45 perces volt az út, de így láttuk Győr ‘hétköznapi’ részét is a lakótelepekkel, a kórházzal.

17126204_402177343478685_2391351341311066112_nSzerencsére a szállás közelebb volt a városnak ehhez a részéhez így egy nagy körrel visszatértünk ide.

Este szerettünk volna kipróbálni egy új helyet – a Pizza Piccolinora esett a választásunk, ami a belvárosban, a Kazinczy utcában található. Itt igazából pizzaszeleteket lehet venni – akkor éppen háromféléből tudtunk választani: én egy teljes kiőrlésű tonhalas-olívabogyósat ettem, a párom egy szalámisat.

20170312_185749 másolata

Mindkettőt újramelegítették a kemencében, így olyan volt mintha frissen sütötték volna. 🙂 A hely elég kicsi – de éppen nem volt rajtunk kívül senki. Az ízek és a hangulatos berendezés-kialakítás miatt megfogott ez a hely. Egy kis negatívumot tudok itt megjegyezni, hogy a tálalás nem épp esztétikus – papírtálcák és műanyag poharak, voltak. Szerintem tetszetősebb és praktikusabb lenne tartós étkészlettel megoldani a felszolgálást.

Hétfőn elhagytuk Győrt, de előtte még reggeliztünk A Fűszeresben, ahol most könnyebben találtunk helyet, de így szinte tele volt. Most én is villásreggelit ettem, párom “parasztreggelit” kolbásszal, főtt tojással, zöldségekkel és kávéval természetesen. Jó tudni, ha az ember kirándul – a mosdó hátul van, balra 😉

17127242_1472551236090677_4222517163426054144_n

Egy utolsó séta a vízparton és belvárosi zegzugos utcákban és indulhattunk is a vonatra.

20170313_110540 másolata

A Veszprém-Győr vasútvonal azért különleges, mert a Bakonyon át visz, alagutakkal, a még tavasz elején kopárabb erdőkön át is nagyon látványos. Az igazi vonatszakértőknek külön csemege lehet ez az út – én csak elvarázsolódtam a látványtól, a régi motorvonat zúgásától. Még Győrben bevásároltunk az útra, és megakadt a szemem az új Elle magazin utazós méretű kiadásán, amihez egy üdítő is volt. Tökéletes volt az útra, most tényleg jó cikkeket találtam benne, bár nem sokáig olvasgattam, amikor beértünk az erdőkbe – volt ott látnivaló bőven!

Veszprémben már jártam egy rövidebb kirándulás alkalmával, így volt néhány fix pont amit újra meg szerettem volna látogatni: a könyvtárat, az Utas és holdvilág antikváriumot (zárva volt 😦 ) és és persze a várat és a Kálvária dombot. Utóbbi kettőt mindenképp érdemes megnézni, az ember Budán érzi magát, vagy legalábbis egy másik korszakban (leszámítva az autókat :D). A Kálvária dombról nagyon érdekes kilátás nyílik a városra – maga Veszprém is nagyon furcsa elrendezésű.

20170313_142358 másolata

20170313_151443 másolata
A vár a Kálvária dombról

download_20170313_211912 másolata

Amit fontos tudni, ha vonattal érkezünk: a vasútállomás elég messze van a városközponttól, legalább 45 perces – 1 órás séta, ezért érdemes buszjegyet venni a vasút jegypénztárában és felszállni a 2-es, vagy 4-es buszra, ami bevisz a belvárosba. A buszpályaudvarnál leszállva, már könnyen elérjük a Kossuth Lajos sétálóutcát, lefelé pedig a színházat, könyvtárt és a régi városnegyedet.

A napot egy ismerős helyen zártuk – McDonaldsban, nem messze a buszpályaudvartól, ahol ettünk és ittunk kávét, és megkóstoltunk a sajttortát is. Az tetszett ebben a ‘Mekiben’, hogy elég nagy: a lenti részen van pár asztal, a McCafé rész, de van egy emelet is (itt van jobbra a mosdó is).

17332996_1110082942435061_1451673060280107008_n

Innen a buszpályaudvarra sétáltunk, ahol az információban tudtunk helyijáratos buszjegyet venni, majd indultunk vissza a (Jutasi úton) vasútra. Hazafelé is kb 2 órás volt az út, de már besötétedett, így nem tudtunk ismerkedni a tájjal.

Ez volt az eddigi legjobb kirándulós hétvégém, ami teljesen stresszmentes volt. Jókat ettünk-ittunk, okosan leszerveztünk mindent és szerencsénk volt az időjárással is. 🙂

Remélem kellően informatív is volt a bejegyzésem! Készülök nemsokára egy praktikus, belföldi utazástervezős bejegyzést is írni – vagyis az alapanyag nagyjából kész, egy előadásom lesz ez nemsokára, de szeretném itt is megosztani veletek. Annyit megsúgok, hogy a legnagyobb segítségünk az online szállásfoglalós oldalak, a Foursquare és a Google Maps voltak (ami zavarba ejtően sokat tud rólunk).

Győr – Veszprém körutazás” bejegyzéshez 3 hozzászólás

Új írása

1. Örülök, hogy jól éreztétek magatokat és kész csodának tartom még mindig, hogy nem futottunk össze, pedig tényleg szinte a szomszédban voltatok. 😀

Kedvelés

Mi a véleményed?

Működteti a WordPress.com. , Anders Noren fejlesztésében.