Mini minimalizmus

Az utóbbi napokban több helyen is belebotlottam újra a minimalizmus témájába.

Az életemben már lassan 3 hónapja köszöntött be ez a szemléletváltás egy kisebb formában. Leglátványosabb módon abban nyilvánul meg, hogy kaján kívül alig veszek valamit. Csak a legszükségesebb szépségápolási termékeket pótolom, nem kísérletezem újdonságokkal (hogy csak álljanak a polcokon használatlanul), illetve nem vettem idén új könyvet sem, ruhát is csak úgy, hogy ajándékba kaptam rá pénzt 🙂

tumblr_njcbyq2fuu1tjf5wmo1_500
forrás

Meg kell mondjam jobban érzem magam! Most talán kicsit másra költök többet, mint amire eddig nem (beülni kajálni, kávézni egyet). De nem bánom, mert nem halmozom a tárgyakat, hanem az élményeket! Visszagondolva most már szinte elég értelmetlennek tűnik, hogy havonta mennyi könyvet, ruhát, egyéb apróságot halmoztam fel, aminek talán a negyedét hasznosítottam…

Néhány kisebb tanács tőlem amivel egyrészt spórolni is tudtok:

  • iratkozzatok le a hírlevelekről, és csak az igazán fontosak maradjanak meg – ezzel időt és pénzt is spórolhattok. (pl.: én régen hetente követtem hol milyen könyves akció van, és volt hogy csak azért vettem meg egy könyvet, mert annyira olcsó volt és kicsit jónak tűnt. Nem kell mondanom ezek jó részét csak sokára olvastam el, és nem is tetszett annyira. Ruháknál is képes voltam ugyanezt eljátszani. A H&M webshopból nagy leárazásokból rendelt cuccaim jó részével elégedetlen vagyok. Nem mondom, lehet okosan kifogni az akciókat, mert más téren én is igyekszem, de oda kell figyelni és nem első blikkre rendelni valamit.)
  • tudatosan vásároljatok, menjetek listával a boltba, ruhatárfrissítésnél is érdemes a meglévőt átnézve, meggondolva, hogy mire van szükségetek elindulni a boltba.(ezt már igyekeztem a korábbi bevásárlónapokon kamatoztatni).

Összegyűjtöttem néhány inspirációforrást a témában:

Nektek mit jelent a minimalizmus, mit gondoltok róla?

Reklámok

3 thoughts on “Mini minimalizmus

Add yours

  1. De jó a pozitív tapasztalataidat olvasni a változásról!
    Ruhát, beauty cuccot én is kb. így veszek, és gyakorlom a nemet mondást a felesleges dolgokra – ételre, vásárlásra, időpazarló tevékenységekre. Nálam az év jelmondata a “Nem.”. 😀
    Még van hova fejlődni, de tény, hogy rengeteget változtam én is ezen a téren, már kifejezetten zavar a felhalmozás, a felesleges tárgyaktól a falnak megyek.
    Remélem, írsz majd még később is a tapasztalataidról! 🙂

    Kedvelés

    1. Szelektálni kell minden téren 🙂 Megcsömörlöttük a fogyasztói társadalomtól és úgy vettem észre a fenti linkek alapján, hogy egyre többen! Mindenképp írok még – igyekszem több területen kipróbálni 🙂

      2017. február 16. 10:24 Dori's Corner írta, :

      >

      Kedvelés

Mi a véleményed?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

