Határidőnapló extrákkal

Már majdnem egy éve használom a Dm Lifebookot, és a korábbi határidőnaplóimhoz képest ez tényleg átláthatóbb. A 2016-os évemről jó emlék is lesz, mert egyfajta naplóként használom. A 2017-est már be is szereztem, ahogy azt olvashattátok nemrég.

Most összeszedem azokat a tippeket, amikkel hatékonyabbá tudjátok tenni a határidőnaplótokat – nem csak a Dm-est, hanem akármilyet.

Nekem nagyon tetszenek a bullet journalok, tavaly írtam is róla egy bejegyzést, azóta egyre több helyen láttam. Nagyon jó összefoglalót írt róla Pareto lánya, ezt ajánlom a témában magyarul.

Egy az egyben nem akarok bj-t kezdeni, mert több munka van vele, mint egy hagyományos határidőnaplóval viszont több tippet át lehet belőle venni:

  • tartalomjegyzék, index: a bj-ben a különféle események, feladatok megjelölésére szolgál. Én az idei Lifebookomban színkódokkal jelöltem különféle dolgokat (találkozók, fix időpontok, torna, stb). De lehet, hogy a jövő évit kiegészítem a feladatmegjelöléssekkel (pl. ha egy feladatot elhalasztok).
desktop2
A havi tervezőben a fő projekt a nyáron a német tanulás volt.
  • éves és havi tervező: ilyen szerepelt a naptáromban, és lelkesen használtam is. Minden hónap elején átnéztem mik lesznek a fontosabb feladatok, események. Ezen kívül minden héthez felírtam a legfontosabb feladatokat, amiket nem tudtam naphoz kötni (olvasmánylistát is itt vezettem :D).
  • tematikus oldalak: szerintem hasznos a költségtervező, órarend (vagy munkarend), fontos telefonszámok, jegyzetek (ez teljesen egyéni – nekem pl.: kívánságlista szerepel itt, amiben nem csak tárgyak, hanem célok is vannak, bloggal kapcsolatos ötleteket is elkezdtem itt korábban írni, tervek és teendők a jövő évre (pl.: újságelőfizetés), és a karácsonyi tervezést is elkezdtem már ide írni. A 2017-es Lifebookban jópofa a célok, és az utazásam oldalak, ahová a terveket-vágyakat lehet leírni.
20161115_092431
A mostani hetem – feladatok, fent az olvasmánylista (kicsit sok a tervem :D), blog – zöld filccel, program naracssárgával.

+ Extrák: én matricákkal dobom fel még a határidőnaplómat, ebayről sokfélét lehet olcsón rendelni. Post itek is hasznosak, a tematikus oldalak megjelöléséhez használom őket (lásd a fenti képen az aktuális héthez a rózsaszín), illetve ha valami bizonytalan esemény, vagy program van, akkor csak ragasztok egy ilyet az egyik naphoz, vagy a héthez (mozi pl, meg a tornázás :D).

Akit még ajánlok a témában:

  • Chloe blogja, aki a filofaxokról ír, ami szintén személyre szabható. (És most a Lidlben megint lehet venni jó áron ilyen határidőnaplót.)
  • Pinterest (filofax, planner, printable keresési szavakat ajánlom)
  • Farkas Lívi blogját, akitől sok mindent átvettem – tippeket és nyomtatható oldalakat is találtok itt 😉
Reklámok

3 thoughts on “Határidőnapló extrákkal

Add yours

  1. Szerinted az új Lifebook vékonyabb papírjaihoz milyen írószer lesz az ideális? Én eddig tűfilcet, zselés tollakat és golyóstollat használtam. Tartok tőle, hogy a tűfilc átüt….

    Kedvelés

    1. Ezen én is gondolkoztam, nekem marad a golyóstoll de a filcek helyett zselés tollakat ajánlom. (A képen láthatóak amiket ebayről rendeltem, ezek szép vékonyon fognak, én ezeket fogom használni.) 2016. nov. 15. 10:26 ezt írta (“Dori's Corner” ):

      >

      Kedvelik 1 személy

Mi a véleményed?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

